ලෝකය හිස් දෙයක් කියන්නෙ ලෝකයක් නැහැ කියන එකද ? Get link Facebook Twitter Pinterest Email Other Apps - September 05, 2019 පූජ්ය වලල්ලාවිට මුදිත වංස හිමි Get link Facebook Twitter Pinterest Email Other Apps Comments
රතන සූත්රය තේරෙන සිංහලෙන් - November 11, 2020 “ චිත්තීකතං මහග්ඝඤ්ච අතුලං දුල්ලභ දස්සනං අනෝමසත්ත පරිභෝගං රතනං තේන වුච්චතී ” මහත් ගරුත්වයට පත්වෙන , මහත් වටිනාකමක් ඇති , අසමාන , දුලභව දැකිය හැකි , උත්තම පුද්ගලයන් පරිභෝග කරන අර්ථයන් ගෙන් රතන නම් වේ. — සුත්තනිපාතට්ඨ කතා , රතන සූත්ර වර්ණනාව 1. යානීධ භූතානි සමාගතානි භුම්මානි වා යානි ව අන්තලික්ඛේ සබ්බේව භූතා සුමනා භවන්තු අථෝපි සක්කච්ච සුණන්තු භාසිතං මෙහි පැමිණ , පොළොවෙහි හෝ අහසෙහි හෝ රැස්වූ යම්තාක් ( දෙව්බඹුන් ඇතුළු ) භූත පිරිසක් වේ ද , ඒ සියළුම භූතයෝ සතුටු සිතැත්තෝ වෙත්වා ! තවද මගේ වචනය සකසා අසත්වා ! 2. තස්මා හි භූතා නිසාමේථ සබ්බේ මෙත්තං කරෝථ මානුසියා පජාය දිවා ච රත්තෝ ච හරන්ති යේ බලිං තස්මා හි නේ රක්ඛථ අප් - පමත්තා තවද භූතයෙනි , ඔබ සියලුදෙනා මෙය අසව් ! මනුෂ්ය ප්රජාවට මෙත් කරව් ! ඒ අය ඔබට දිවාරෑ බලි පූජා කර කරති . එහෙයින් , නොපමාවම ඔවුන්ව රැකගනිව් ! 3. යං කිඤ්චි විත්තං ඉධ වා හුරං වා සග්ගේසු වා යං රතනං පණීතං න නෝ සමං අත්ථි තථාගතේන ඉදම්පි බුද්ධේ රතනං පණීතං ඒතේන සච්චේන සුවත්ථි හෝතු මේ මිනිස් ලොව හෝ පරලෝකයක හෝ යම් ධනයක් වේ ද , දෙව් ලොව හෝ උතුම් රත්නයක් වේ ද , ඒ කි Read more
අස්ලිස නැකත් පද විමසුම-2 - January 23, 2018 අස්ලිස නැකත පිළිබඳව කොටස් පහකින් යුතු දීර්ඝ විග්රහයේ දෙවෙනි කොටස මෙය වේ. විදේශීය විද්වත් ජ්යෝතීශ්යවේදීන් සහ පර්යේෂකයන් අස්ලිස නැකත පිළිබඳව ඉදිරිපත් කරන යතුරු පද keywords කිහිපයක් මෙහිදී විමසා බලයි. ඒ අතර එම යතුරු පද වලින් නිවේදනය කරන ප්රකාරයන් ලෞකික සහ ලෝකෝත්තර හේතුපල දහමට අනුව ගැඹුරෙන් විමසීමක් ද සිදුකරයි. බොහෝ කාලයක් සැඟව ගොස් තිබී යලි මතුකල නිර්මල සද්ධර්මයට අනුව, ග්රහ අපල අවම කර ගෙන නිවන් මග වැඩීමට ගැනීමට අති පූජ්ය වහරක අභයරතනාලංකාර මහා තෙරුන් වහන්සේ විසින් පෙන්වා දෙන ලද උතුම් සාසනික විසදුම් කිහිපයක් මතක් කිරීමද සිදු කරනු ලබයි. (මෙම ශ්රව්ය-දෘෂ්ය පෙළහැරෙහි දැක්වෙන වචන පද ආදිය හොදින් නැරඹීමට වීඩියෝවේහි දකුණුපස පහත කොටසේ ඇති Settings ඹස්සේ Quality එක 480p දක්වා වැඩි කරගැනීම යහපත්ය.) Read more
අස්ලිස නැකත් පද විමසුම-5 - January 27, 2018 මේ අස්ලිස නැකත පිළිබඳව කොටස් පහකින් යුතු දීර්ඝ විග්රහයේ සිව්වන කොටසය. මෙහිදී මුලින්ම අස්ලිස නැකතේ නැකත් දේවතාවන්සේ ජ්යෝතීශ්යයේ සළකන නාග ලෝකයේ පිරිස් පූර්වයේ මනුෂ්යව සිටියදී වඩන ලද සංඛාර ගැන ආවර්ජනය කරගැනිමක් සිදුකයි. ඉන් පසුව, නාග ලෝකයේ පිරිස් ජන සංස්කෘතියට සම්බන්ධ වී ඇති ආකාරය කෙටියෙන් විමසා බලයි. නැකත් දේව පිරිස් වල රූපාන්තරණය වැනි ගති ස්වභාවයන් අස්ලිස නැකත් ජන්මීන්ගෙන් විද්යාමාන වෙන හැටි නැවතත් විමසා බලයි. කාම ලෝකයට අධිපති දෙවියන්ගේ ඇති පංච කාමයට අධිපතිත්වය සනිටුහන් කරන නාග පෙන පහකින් යුතු නාග ශීර්ෂ සංඛේතය ආදී ස්වභාවයන්ද විමසුමට ලක්කරයි. ඒවාගේම, අස්ලිස නැකත සේම තීක්ෂණ/දරුණු නැකතක් ආකාරයට ජ්යෝතීෂ්යයේ සලකන වන මූල නැකත සම්බන්ද ප්රකාරයන්ද කෙටියෙන් විෂ්ලේශණය කරයි. අවසාන වශයෙන්, "ධර්ම" නම් පුරුශාර්ථයෙන් හෙබි අස්ලිස නැකත් ජන්මීන් " සැබවින්ම පෙනේ පිප්පිය යුත්තේ කුමන අවස්ථාවකදීද ?" යන්නත් විමසුමට ලක් කරයි. ඉන්පසුව, කෙටි පුණ්යානුමෝදනාවකින් මෙම අස්ලිස නැකත් පද විමසුමේ අවසානය සනිටුහන් කරයි. (මෙම ශ්රව්ය-දෘෂ්ය පෙළහැරෙහි දැක්වෙන වචන පද ආදිය හොදින් නැරඹීමට Read more
Comments